Rabu, 5 Disember 2012

Pertandingan Persekitaran Berkualiti 5S Antara PPD Pahang

Semua PPD mula dikejutkan dengan pertandingan 5S yang dianjurkan oleh JPN Pahang. Ramai staf dan pegawai mula tercari-cari aakah itu 5S dan bagaimana dikatakan amalan 5S. Ada yang mula membuat lawatan penanda aras ke PPD lain dan JPNP. Kadangkala, sesuatu yang mengejutkan akan membangkitkan rasa dan semangat berkobar-kobar ahli organisasi.
    PPD Maran sendiri tidak ketinggalan apabila arahan yang diberi diterima dengan semangat yang membara. Untungnya, PPD maran telah amalkan 5S sejak awal tahun lagi iaitu sejak berpindah ke bangunan baru PPD. Amalan SISIH telah mula dipraktikkan sewaktu berpindah dari bangunan lama PPD lagi. 5S juga telah diamalkan oleh semua unit/zon di PPD Maran.
     Untuk penambahbaikan, maka pertandingan 5S ini menjadi satu lonjakan kepada amalan 5S di PPDM. Zon-zon yang dulu ketinggalan kini bangkit melaksanakan 5S dan menceriakan zon masing-masing. Kini semua pegawai dan staf bekerjasama mempertingkatkan 5S di meja, zon dan pejabat. Persaingan sihat antara mereka dapat dilihat malah keceriaan PPD Maran sendiri mula diperkatakan oleh tetamu PPD yang hadir. Hampir semua pegawai dan staf kini mempunyai laci meja yang menarik, tersusun dan mengamalkan 5S. Meja, rak, almari dan kabinet telah dilabel dengan kemas.
     Tahniah kepada semua warga PPD Maran yang telah bersungguh-sungguh dan berjaya dalam pengamalan 5S. Diharapkan ianya menjadi budaya kepada semua warga PPD Maran.
Zon Teratai/ Akademik semakin ceria. Pegawai-pegawainya juga saling bekerjasama.

Puan Aini dan Puan Aida menyiapkan penanda laluan kecemasan di Zon Bunga Matahari


UPQ, PPD Maran

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas ulasan anda.