Jumaat, 30 Oktober 2015

EKSA- Ruang kerja/Bilik Pegawai

  1. Lantai ruang kerja/bilik pegawai sentiasa berada dalam keadaan bersih..
  2. Meja kerja kemas dan peralatan disusun dengan baik 
  3. Menyediakan perhiasan yang minimum dan selaras dengan imej korporat. 
  4. Tanda nama dan jawatan pegawai diletakkan di ruang kerja/partition pegawai/pintu bilik pegawai mengikut kesesuaian. 
  5. Satu (1) tray surat (jika ada) dan dilabelkan masuk/keluar. 
  6. Dokumen diurus dengan berkesan. 
  7. Kew PA 7 senarai aset lokasi disediakan dan kemaskini. 
  8. Sekiranya pegawai dibekalkan kabinet fail, kabinet fail perlu dilabelkan dengan kemas dan teratur. 
  9.  Kerusi tetamu dan kerusi kerja disusun rapi ketika tidak digunakan. 
  10.  Kerusi sentiasa berada dalam keadaan baik, selesa dan bersih. 
  11.  Blazer/selendang boleh disangkut dengan kemas di belakang pintu (jika almari tidak disediakan). Jika di ruang kerja sediakan ruang penyangkut yang sesuai.
  12. Wayar/kabel elektrik disusun kemas dengan menggunakan black tape/cabel casing conduit. 
  13. CPU dan pedestal bergerak (sekiranya ada) ditempatkan secara teratur dan seragam. 
  14. Komputer dan pencetak haruslah tidak berhabuk dan boleh digunakan.
  15. Komputer ditutup (shut down) selepas habis waktu bekerja.
  16. Wallpaper dan screen saver desktop komputer/komputer riba boleh diseragamkan dengan imej korporat Jabatan/Agensi.
  17. Pegawai boleh mewujudkan satu (1) sudut mini yang ditetapkan untuk  tapak hiasan
    Menetapkan ruang kasut (jika perlu) bagi meletakkan tidak lebih dari tiga (3)
    pasang kasut
     


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas ulasan anda.