Selasa, 30 Jun 2020

Kepimpinan perubahan

Sebagai leader dalam organisasi, kita perlu menerajui kepimpinan,perlu menggerakkan seluruh keupayaan yang ada. Anda beruntung jika Senior Leader Team (SLT) dan Middle Leader Team (MLT), bekerjasama dan memainkan peranan masing-masing secara cekap dan berkesan. Pasukan kerja yang mantap membantu keupayaan penyampaian hala tuju organisasi.
3 minggu di SKUL, GB rasa semakin teruja dan berterima kasih atas komitmen dan sokongan semua. GPK yang menyokong, guru2 yang komited, staf yang membantu, pekerja yang rajin, dan komuniti yang mula menyantuni. Keceriaan sekolah menjadi agenda utama dalam transformasi landskap sekolah dan menarik motivasi semua. Terima kasih semua yang membantu.
Transformasi sistem dan pembudayaan ICT yang menjadi hasrat GB di sambut dengan kesungguhan. Maka lahirlah pelbagai inovasi dan KIK. Bermula laman web, penggunaan google meet, form dan classrome.. kini ditambah dengan penggunaan QR Code. Semua guru, staf dan murid mempunyai QR code masing2 yang akan dikumpul data keberadaan dan kehadiran.
Dalam mendepani cabaran pembukaan sekolah dan SOP keselamatan.. semua guru dan staf cukup bekerjasama dan berganding bahu melaksanakan arahan dan SOP. Maka kerja yg sukar menjadi mudah. Malah timbul pelbagai idea dan kreativiti. Lihatlah bagaimana hands free sanitizer dibuat sendiri untuk setiap kelas dan lokasi menggunakan kos yang rendah tetapi cukup berkesan. Begitu juga tempat basuh tangan dan masalah meja kaki pendek dapat diselesaikan dengan cepat. Tentunya ada tenaga penggerak yang mantap yang efisien.
Inilah antara 'dream team' seorang GB akan cari. Memantapkan urus tadbir dan mengurangkan risiko gangguan isu. Ini adalah satu permulaan bagi kejayaan yang lebih besar di kemudian hari.

1 ulasan:

  1. Info yang bermanfaat untuk semua. Terima kasih di atas perkongsian maklumat ini๐Ÿ‘๐Ÿป ~ BCA | CA | A.M

    BalasPadam

Terima kasih atas ulasan anda.