Selasa, 27 Ogos 2013

Pengauditan dan Permarkahan Sempena Pertandingan Anugerah Tandas Bersih 1Malaysia Peringkat Parlimen Maran 2013

Pengauditan dan permarkahan sempena Pertandingan Anugerah Tandas Bersih 1Malaysia Peringkat Parlimen Maran 2013 sedang berlangsung di sekolah terpilih daerah Maran. Sekolah yang Berjaya masuk ke peringkat akhir pertandingan tersebut ialah;
  1. SK Kuala Sentul
  2. SK Chedong Jaya
  3. SK Bukit Bota
  4. SK Tanjung Perang
  5. SMK Maran
  6. SMK Cedung Jaya
  7. SMK Jengka 6
  8. SMK Jengka 16
     Objektif pertandingan ini ialah bagi meningkatkan kualiti pengurusan, keceriaan dan kebersihan tandas. Sebagaimana maklum, pengurusan tandas yang baik dan meniti beratkan kebersihan, mampu memberi persepsi yang baik kepada pemilik premis berkenaan. Ia juga mampu memberi ransangan yang baik kepada semua pengguna tandas agar sentiasa menjaga kebersihan dan keceriaan tandas sama ada di sekolah, rumah ataupun tempat awam. Usaha ini amat baik dan perlu diadakan sekerap mungkin pada masa akan datang.
     Selain sekolah, pertandingan ini juga melibatkan pejabat-pejabat kerajaan di Parlimen Maran, termasuklah Pejabat Pendidikan Daerah Maran. Untuk tujuan berkenaan, tandas PPD Maran yang sudah sedia mengamalkan 5S juga bersaing dengan pejabat-pejabat lain. Beberapa penambahbaikan juga telah diadakan bagi ,meningkatkan kualiti tandas PPDM.


UPQ, PPD Maran

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas ulasan anda.