Selasa, 11 Disember 2012

Kursus Asas Marshall dan Pengendalian Paint Ball, anjuran JPN Pahang

Satu kursus berkaitan pengadilan dan pengendalian Paint Ball telah diadakan di Pusat Kokurikulum Sultan Hj Ahmad Shah, Kuantan, Pahang pada 11 hingga 12 Disember 2012. Kursus ini dianjurkan oleh Sektor Pengurusan Kemanusiaan, JPN Pahang disertai oleh pegawai dan penyelia Pejabat Pelajaran Daerah seluruh Pahang.
Bergambar sebelum berperang.

Taklimat berkaitan Paint Ball kepada semua peserta.
     Kursus ini memberi pendedahan kepada para pegawai bagi persediaan penganjuran Paint Ball Kebangsaan oleh negeri Pahang pada tahun 2014 nanti. Fokus kepada pelajar akan diberikan kepada asrama seluruh Pahang dan latihan serta pertandingan antara sekolah berasrama akan dimulakan pada tahun hadapan (2013) nanti.
     Turut sama dalam latihan selama 2 hari ini ialah Ketua Sektor Pengurusan Kemanusiaan (SPK), JPN Pahang iaitu Tuan Haji Mohd Rauf. Semua peserta berpeluang menjadi marshall dan pemain. Permainan Paint Ball ini memang seronok dan menguja para peserta walaupun agak lasak. Walaupun rata-rata pegawai telah berumur, namun sikap pejuang dan seolah perajurit di medan tempur. PPD Maran juga telah menghantar para pegawainya dan semuanya bersemangat melakukan aktiviti. Tahniah kepada para peserta.

UPQ, PPD Maran

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas ulasan anda.