vKurang jelas/keliru antara SKPM 2003 (NKRA) dan
SKPM 2010 (e-Nazir)
vAda
pentadbir tidak tahu berkenaan pengisian SKPM kerana menyerahkan sepenuhnya kepada GPK atau guru lain untuk
mengisi data/maklumat.
vPemberian skor tidak mematuhi deskripsi yang ditetapkan (tidak tepat).
vLebih suka ‘jalan selamat & asalkan siap sahaja’ (tidak menilai mengikut kualiti sebenar tetapi hanya memenuhi arahan)
vAda
sekolah yang tidak
menubuhkan Jawatankuasa SKPM seperti arahan yang telah
ditetapkan.
vTidak berani mengisi skor yang tinggi kerana bimbang diaudit & didatangi nazir.
vTerlalu berani beri skor yang tinggi sedangkan evidens, pembuktian dan dokumen tidak lengkap/wujud.
vPerbezaan ketara antara skor yang diberi sekolah dengan skor yang diberi oleh pihak nazir kerana pengisian oleh sekolah tidak melambangkan kualiti sebenar pengurusan sekolah.
vPengurusan maklumat bagi standard 3 (pengurusan Kurikulum, Ko-Ku & Sukan
dan
HEM ) kurang diberi perhatian dan kurang mantap. Dokumen berkaitan selalu kurang lengkap dan ada yang tidak
dapat
dikesan)
vStandard
4 iaitu
melibatkan Pencerapan PdP kurang dilaksanakan dan kurang diberi penekanan sewajarnya oleh pengurusan sekolah.
UPQ, PPD Maran
Tiada ulasan:
Catat Ulasan
Terima kasih atas ulasan anda.