Selasa, 26 Mac 2013

Pemantauan Pergerakan Pegawai dan Staf melalui e-Gerak

 
 
Perisian e-Gerak adalah satu bentuk pelaporan tugasan oleh pegawai-pegawai dan staf sokongan JPN dan PPD. Semua pegawai dan staf sokongan perlu mengisi maklumat setiap pergerakan mereka sama ada tugas rasmi, pemantauan, mesyuarat, atau cuti dalam satu perisian yang boleh dipantau oleh pihak jabatan dan KPM. Adalah menjadi satu kewajiban setiap pegawai untuk mengisi maklumat pergerakan mereka.
    Program ini telah pun dilaksanakan sejak 2011 lagi dan kini ianya akan terus dimantapkan .           e-Gerak bukan sahaja boleh membantu kepada kecekapan pengurusan para pegawai malah boleh membantu dalam  penilaian kendiri pegawai terhadap setiap tugas mereka.PPD Maran kini menjadikan e-Gerak sebagai satu kewajiban setiap pegawai dan stafnya bagi meningkatkan kecekapan pengurusan. Pergerakan pegawai boleh dipantau dengan lebih berkesan.
    Untuk memudahkan pengisian, para pegawai dan staf boleh mengisi pergerakan mereka melalui  http://www.moe.gov.my/jpnpahang/egerak/index.php atau klik sahaja pada Blog Gerbang Kualiti di halaman e-Gerak di atas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas ulasan anda.