Isnin, 25 Mac 2013

"Sullam Suur" Inovasi Guru SK Tanjung Perang, Maran

SK Tanjung Perang Maran kini semakin maju setapak ke hadapan lagi apabila 3 orang gurunya telah menghasilkan satu inovasi pengajaran Matematik yang dikenali sebagai "SULLAM SUUR".Setelah berjaya dalam mengekalkan antara sekolah yang berjaya mendapat Bai'ah atau New Deals, Program Inovasi sekolah ini berjaya menempatkan pendidikan yang cemerlang.
     "Sullam Suur" dipilih untuk mewakili Pahang dalam pertandingan Guru Inovatif 2013 kategori berkumpulan, Kementerian Pelajaran Malaysia.Tiga orang guru yang dedikasi ialah Cikgu Mohd Zaid bin Mat Isa, Cikgu Nik Lukman bin Nik Yaacob dan Cikgu Mohamad Zahiri bin Mohd Khozi, telah berjaya menghasilkan "Sillam Suur" bagi membantu pelajar dalam operasi Matematik. Inovasi yang menarik dan berkesan dalam membantu para pelajar dalam Matematik di sekolah.

     "Sullam Suur" ini juga adalah hasil inovasi lanjutan oleh guru-guru dedikasi daerah Maran. Kita terus berjaya mengasilkan guru-guru yang kreatif dan inovati. Jika tahun sebelumnya, Maran tidak pernah ketinggalan dengan produk inovasi. 'Miracle Fingers' yang dihasilkan oleh Cikgu Sahril Othman dan rakan-rakannya di SK Maran, pernah dinobatkan Naib Johan Kebangsaan 2012 Inovasi berkumpulan. Kita mengharapkan juga usaha yang dilaksanakan oleh guru-guru SK Tanjung Perang juga mampu berjaya dan mengangkat nama sekolah, daerah dan negeri dalam inovasi.


UPQ, PPD Maran

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas ulasan anda.